989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهمعمارینما و منظرانواع نمای ساختمان
انواع نمای ساختمان

انواع نمای ساختمان

انواع نمای ساختمان

نمای یک ساختمان تاثیر به سزایی در جلب توجه افراد دارد و به عنوان یکی از مولفه های تاثیر گذار در انتخاب آن بناست. ایرانیان از دیرباز به طراحی نمای زیبا برای بناها اهمیت ویژه ای قائل بودند و این مسئله را می توان از ابنای تاریخی به جای مانده در شهرهای مختلف ایران مشاهده نمود. انتخاب نمای ساختمان به عوامل مختلفی از جمله فرهنگ، شهر و غیره بستگی دارد. در ادامه انواع مختلف نمای ساختمان را نام خواهیم برد.

نمای سنگی: نمای سنگی یکی از نماهایی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی مهم این نما ماندگاری و قیمت مناسب آن در کنار زیبایی است. سنگ تراورتن یکی از سنگ هایی است که برای نمای خارجی ساختمان به کار می رود. از ویژگی های این سنگ درگیری مناسب آن با ملات و ماسه است که موجب استحکام و ماندگاری طولانی تر آن می شود. ویلاهای لوکس ساخته شده در چمستان و محمودآباد از نمای سنگی هنگام ساخت ویلا استفاده کرده اند و می توانید هنگام خرید ویلا در چمستان یا خرید ویلا در محمودآباد این مسئله را به خوبی مشاهده نمایید.

نمای آجری: یکی از نماهای قدیمی و پرکاربرد در مناطق مرکزی و جنوبی ایران است. آجرها در رنگ های مختلف تولید می شوند و مناسب استفاده در مکان هایی با آب و هوای خشک هستند.

نمای چوبی : در گذشته بیشتر بخش های خانه در مناطق شمالی با چوب و گل ساخته می شدند و چوب نقش زیادی در خانه سازی ایفا می کرد. امروزه اما با گسترش مصالح ساختمانی و افزایش قیمت چوب استفاده از چوب در تمام بخش های ساختمان پر هزینه خواهد بود و آن را در بخش های خاصی از ساختمان به کار می برند. استفاده از نمای چوبی برای ویلاهای شمالی باعث می شود تا ویلا بیشتر با طبیعت همخوانی داشته باشد و حس بهتری را منتقل می نماید.

نمای سیمانی: یکی از نماهای مقاوم و پرطرفدار نمای سیمانی است که منجر به افزایش مقاومت بنا می شود.

نمای شیشه ای: نمای شیشه ای دارای ظاهری مدرن است ولی معمولا در ساختمان های تجاری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. نمای شیشه ای به خاطر عبور دادن از خود می تواند اندکی شما را در طول روز به خصوص فصول گرم سال اذیت کند.

نمای سرامیکی: این نما به خاطر نصب راحت و هزینه ی کم و مقاومت بالا بسیار مورد توجه قرار گرفته و از آن در هنگام ساخت ویلا بسیار استفاده می شود.

نمای کامپوزیت: نمای کامپوزیتی از ترکیب دو لایه پوشش آلومینیوم و یک هسته پلی اتیلن به وجود می آید. این نما مناسب استفاده در انواع مختلف آب و هواست.

نمای رومی : این سبک ابتدا میان رومیان مورد استفاده قرار می گرفت اما میان ایرانیان نیز مورد استقبال واقع شد و امروزه این طرح یکی از نماهای پر کاربرد می باشد.

انواع نمای مورد استفاده هنگام ساخت بنا نام برده شدند. انتخاب نمای مناسب برای ساختمان به عوامل مختلف محیطی و فردی بستگی دارد. هنگام خرید ویلا در شمال می توانید نماهای مختلف به کار برده شده هنگام ساخت ویلا را مشاهده نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.