989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهمعماریتوسعه ابنیهنوروز، بهترین زمان گشت و گذار در تهران
نوروز، بهترین زمان گشت و گذار در تهران

نوروز، بهترین زمان گشت و گذار در تهران

نوروز، بهترین زمان گشت و گذار در تهران

تهرانگردی

تهران شهر قدیمی و همیشه پر جنب و جوش ایران است که از زمان قاجار رونق گرفته است. در تهران جاذبه های گردشگری برای هر سلیقه ای و هر سن و سالی وجود دارد.

در نوروز هوای پاک، خیابان های بدون ترافیک و زیبایی بهاری این شهر زمینه را برای گردشی عالی فراهم می کند. بوستان های زیبا و عمارت های قدیمی و خاص، موزه ها، گالری های هنری همه پذیرای گردشگران در نوروز هستند.

برج میلاد، نماد جهانی تهران

برج میلاد ششمین برج مخابراتی جهان با ارتفاع 435 متر بلندترین برج ایران به حساب می‌آید. چشم انداز شهر تهران در هنگام سفر با آسانسور برج بسیار دیدنی است. دلفیناریوم، رستوران گردان، موزه مشاهیر، گنبد آسمان، سکوی دید بسته و مراکز خرید از جمله ظرفیت های این برج به حساب می آید.

آدرس: تهران، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، کنارگذر اختصاصی برج میلاد

برج میلاد

کاخ گلستان

قدیمی ترین کاخ تهران که قدمت آن به زمان شاه عباس صفوی برمی گردد و از منحصربه فردترین مجموعه های قدیمی ایران است. این مجموعه دارای اقامتگاه و رستوران است و به وسایل نقلیه هم دسترسی دارد.

از جمله بناهای موجود در کاخ می توان شمس الاماره، تالار آینه، کاخ ابیض، ایوان تخت مرمر، تخت مرمر، خلوت کریم خانی و تالار سلام را نام برد.

آدرس: تهران،خیابان پانزده خرداد،میدان ارگ

کاخ گلستان

پل طبیعت

این پل دو طبقه در اصل یک پیاده رو است که بر روی بزرگراه شهید مدرس بنا شده است و دارای ورودی های گسترده، مناطق نشیمن و کافه و رستوران است. شب هنگام به علت نورپردازی خاص، پل جلوه بسیار زیبایی به خود می گیرد.

پل طبیعت دو پارک زیبای آب و آتش و طالقانی را به هم متصل می کند. شما می توانید ضمن تماشای پل و لذت بردن از معماری ویژه آن، در پارک های آب و آتش و طالقانی نیز گشتی بزنید.

این پل از ساعت 6 صبح تا 12شب میزبان گردشگران است.

آدرس: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

پل طبیعت

باغ ایرانی

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری تهران بوستان‌ باغ ایرانی است که بر اساس الگوی باغ ایرانی طراحی شده است. باغی بزرگ و زیبا با درختان کهنسال که درفصل بهار می توانید شاهد لاله های رنگارنگ و زیبای آن باشید. کوشک، حوض ها و فواره ها، کتابخانه و فعالیت های ورزشی از تفریحات این باغ است.

آدرس: تهران، منطقه 3، محله ده ونک، کوچه صابری

باغ ایرانی

باغ نگارستان

از دیگر بناهای قدیمی و ارزشمند تهران که به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شد باغ نگارستان است، محلی مناسب و خوش آب و هوا برای بازدید نوروزی.

به علت قرارگیری موزه کمال الملک و موزه مردم نگاری این مکان به باغ موزه معروف گردیده است. گشت و گذار در این باغ آرامش خاصی را به همراه دارد.

آدرس: تهران، میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع

باغ نگارستان

دریاچه چیتگر

این دریاچه ی مصنوعی در شمال غرب تهران یکی از جدیدترین و متفاوت ترین جاذبه های تهران است. یکی از کارهایی که در دریاچه چیتگر می توانید انجام دهید قایق سواری است، انواع قایق های پدالی، شارژی، اتوبوسی در دسترس است. در اطراف دریاچه هم امکانات تفریحی زیادی تعبیه شده است از جمله راید اسکیت هوایی که بازی بسیار هیجان انگیزی است.

سرسره های سقوط آزاد، پیست پرش در آسمان، سینما شش بعدی، سافاری پارک وحشت، رول گلایدر، تشک پرش آزاد، پیست کارتینگ، چرخ و فلک، دوچرخه سواری و پیاده روی در اطراف دریاچه از دیگر جذابیت های دریاچه چیتگر است. هم چنین می توانید به رستوران ها، کافه ها و فروشگاه های بام لند در مجاورت دریاچه هم سری بزنید.

آدرس: تهران، اتوبان همت غرب، خروجی دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.