معرفی مدرن‌ترین مراکز خرید ایران

امروزه مراکز خرید مدرن ایران با برندهای خارجی و داخلی، فودکورت‌ و رستوران‌های متنوع و گاها سینما، شهربازی و هر فضای تفریحی، دیگر به یکی از جاهای محبوب برای خوشگذرانی تبدیل شده است. خیلی از مردم  ترجیح می دهند به جای پیاده روی در یک پارک، وقت خود را در پاساژهای لوکس بگذرانند، حتی اگر واقعا قصد خرید نداشته باشند. بعضی از برندهای معروف، کالاهای خود را به صورت اختصاصی به این مراکز شاخص عرضه می کنند و طبیعی است که به خاطر کیفیت مطلوب، قیمت آنها بالا باشد. البته بد نیست اشاره کنیم که خیلی از اجناس، درهمین پاساژها و مراکز خرید با قیمتی بالاتر از ارزش واقعی عرضه می‌شوند و دلیل آن می‌تواند هزینه‌های بالای مغازه دارها باشد. گاهی نیز یک پاساژ به خودی خود برند محسوب می‌شود و افراد حاضرند با پرداخت بیشتر، نام تجاری مورد نظرشان را برای خریدهای خود انتخاب کنند و این امر موضوعی بدیهی و رایج در سراسر دنیاست. در شهرهای ایران، مراکز خرید مدرنی وجود دارد که در زمان سفر به آن مناطق، مایلیم از آنها بازدید کنیم و شاید اغراق نباشد اگر بگوییم گشت و گذار و خرید از این مراکز، خود به تنهایی می‌تواند مسبب سفر باشد. قاعدتا در وقت سفر، یکی از چیزهایی که اهمیت پیدا می‌کند، جایی برای استراحت و اقامت است که با خیال راحت به برنامه خودتان برسید. هومسا سایت اجاره ویلا سوئیت و اقامتگاه در سراسر کشور است و این امکان را می‌دهد تا با قیمتی مقرون به صرفه یک واحد مناسب برای خودتان رزرو کنید. در ادامه قصد داریم یکسری از مراکز خرید مدرن ایران را معرفی کنیم.

مراکز خرید مدرن تهران

تهران به عنوان پایتخت کشور و توسعه شهرنشینی، دارای چندین پاساژ مدرن و معروف است که اکثر آنها در شمال شهر قرار گرفته‌اند.

مجتمع تجاری سام سنتر

مجتمع تجاری سام سنتر در خیابان فرشته قرار گرفته و به واسطه کافه و رستوران‌‌های لوکسش محبوب شده است. این پاساژ در سال ۹۲ و در ۹ طبقه افتتاح شد که در حال حاضر دارای ۲۷ واحد تجاری برای فروش کالاهای برند است.

مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم یکی دیگر از مجتمع‌های لاکچری تهران است که اخیرا اینفلوئنسرهای زیادی در صفحات اینستاگرام خود از آن می‌گویند. این پاساژ در خیابان مقدسی اردبیلی؛ شمال شهر قرار گرفته و شامل واحدهای تجاری، فودکورت، رستوران‌ها، سوپرمارکت، داروخانه، کافی شاپ، موسسه موسیقی، خانه بازی و باشگاه می‌شود.

مرکز خرید مدرن الهیه

مرکز خرید مدرن الهیه ساختمانی ۱۱ طبقه در خیابان جردن، شامل مساحتی حدود ۱۷۰۰۰ مترمربع می‌شود. این مجتمع محل جشنواره‌های دائمی برندهایی مثل: استفانو ریچی، مونت کارلو، والنتینو، پرومد، بلامبرود پارک و برندهای پرطرفدار عطر مثل: دیور، شنل و برندهای لوازم آرایشی مانند ایوروشه، لانکوم و استی لادر است. علاوه بر واحدهای تجاری بخش های خدماتی دیگری از جمله کافه و رستوران و سالن اجتماعات با ظرفیت ۲۵۰ فعالیت فعال هستند.

علاوه بر این، تهران شامل مراکز خرید بسیاری است که از جمله آنها می‌توان به مرکز خرید کوروش، مگامال، سانا، ارگ، تیراژه و غیره اشاره کرد. شما برای اقامت نیز می‌توانید در سایت هومسا با جستجوی نام تهران برای اجاره سوئیت ارزان و لوکس در تهران اقدام کنید و یک اقامتگاه مناسب و نزدیک به مراکز خرید اجاره کنید.

مراکز خرید مدرن کیش

کیش از آن مقاصد جذاب برای افرادی است که علاوه بر دیدن خلیج فارس، به دنبال تجربه‌ای نسبتا لوکس در بین جزایر داخلی هستند. تفریحات آبی، گشت و گذار در جزیره، اقامت رویایی، مراکز خرید و چیزهای دیگری که از سفر ما یک تجربه خاص می‌سازد.

مرکز خرید دامون

مرکز خرید دامون در خیابان وصال، شاید معروف‌ترین مجموعه جزیره باشد که بازدید از آن احتمالا چند ساعتی از روز شما را بگیرد. دو طبقه دامون با ۱۰۰ واحد تجاری و یک طبقه اختصاصی برای فودکورت و رستوران با چشم انداز زیبا درسال ۱۳۹۱ افتتاح شد.

مرکز خرید سارینا

2

مرکز خرید سارینا ۱ یک مجتمع اداری – فروشگاهی در بلوار خیام است. این مجتمع در ۱۰ طبقه و مساحتی حدود ۵۵۰۰ متر مربع، ۲۱۸ غرفه تجاری در دل خود جای داده است. بد نیست بدانید که طبقه هفتم این پاساژ به نمایشگاه اختصاص یافته است، علاوه بر این خدمات رفاهی دیگری مانند فودکورت، سالن ۴ بعدی سینما، پارکینگ اختصاصی و هایپرمارکت به مزایای این مرکز خرید اضافه کرده است.

دیگر مراکز خرید کیش

بازار مرجان، مروارید، مریم، پردیس، زیتون، پانیذ، ونوس و غیره از دیگر مراکز خرید کیش است که شیفتگان خرید را دیوانه خودشان می‌کند. شما برای اجاره ویلا و سوئیت در کیش می‌توانید در سایت هومسا، یک واحد مناسب پیدا کنید. این واحدهای اقامتی تنوع بسیار خوبی دارند و دست شما را برای یک اقامت دلخواه و متناسب با بودجه‌تان باز می‌گذارد.

محبوب‌ترین مراکز خرید اصفهان

اصفهان نه تنها شهر فرهنگ و هنر و تاریخ ایران است بلکه یکی از کلان‌شهرهایی است که مراکز خرید و پاساژهای مدرن وشیک آن بسیار پرطرفدار و پر بازدید است.

سیتی سنتر اصفهان

3

تا حرف از مراکز خرید اصفهان به وسط می‌آید، ذهن ما به سراغ بازارچه‌های سنتی می‌رود اما شاید جالب باشد بدانید درحال حاضر، سیتی سنتر این شهر یکی از مراکز خرید مدرن مطرح در ایران محسوب می‌شود. این پاساژ در واقع یک مجموعه تجاری – تفریحی در هفت طبقه است که به محض ورود جذب معماری آن خواهید شد. سه طبقه آن به غرفه‌های تجاری و و دو طبقه آخر به سالن‌های سینمایی، فود کورت، سالن‌های ورزشی و بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده خاورمیانه اختصاص داده شده است.

مجتمع تجاری خلیج فارس شیراز

علاوه بر بازارهای سنتی در شیراز، مراکز خرید مدرن این شهر نبض اقتصاد و خرید مردم و گردشگران را به دست دارد. مجتمع تجاری خلیج فارس به عنوان اولین، بزرگترین، مدرن ترین و مجهزترین مجتمع تجاری – تفریحی، فرهنگی و گردشگری ایران و هفتمین مجتمع تجاری بزرگ دنیا، ساختمانی باشکوه در ۱۲ طبقه با  ۴۵۰ واحد تجاری  است.

با سفر به دیگر شهرهای ایران، حتما شاهد مراکز خرید دیگری خواهید بود که معماری، اجناس، فضاهای تفریحی و پذیرایی آن شما را جذب کند و  توضیح درباره آنها، قطعا بیش از یک مقاله را دربرمی‌گیرد. مراکزی مانند مجتمع آرمان و مجتمع لاله پارک که به ترتیب در دو کلان شهر مشهد و تبریز قرار گرفته‌اند.