989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهمعماریتوسعه ابنیهبهترین اماکن تفریحی مشهد
بهترین اماکن تفریحی مشهد

بهترین اماکن تفریحی مشهد

بهترین اماکن تفریحی مشهد

بهترین مکان های تفریحی مشهد

باغ پرندگان مشهد

اولین باغ پرندگان منطقه شرق کشور با مجوز اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی و سازمان محیط زیست مشهد، در منطقه گردشگری تجاری سپاد با انواع پرندگان با گونه های کمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی واقع گردیده است. در باغ پرندگان مشهد شبانه روز تیم های پزشکی جهت حفظ سلامت بازدیدکنندگان و پرندگان مشغول فعالیت هستند.
علاوه بر جذابیت پرندگان گوناگون باغ که در حال حاضر تعداد آن ها بیش از 700 پرنده است، طراحی زیبای محوطه شامل پوشش های گیاهی زیبا، پل های چوبی و آبشارهای مصنوعی سبب محبوبیت این جاذبه گردشگری در مشهد شده است.

باغ پرندگان مشهد

پارک آبی ایرانیان

این پارک بازی های متنوع تری نسبت به دیگر پارک های آبی مشهد دارد که از آن نمونه هایی مثل رودخانه خروشان و اسکی هیجان انگیز روی آب را می توان نام برد. شما می توانید از امکانات فوق العاده دیگر پارک آبی ایرانیان یعنی سرسره های پیچی به طول 25 متر، چاله فضایی، انواع سرسره آهسته، سرعتی، رنگین کمان و مخصوص کودک، شاتل فضایی، سورتمه وحشت، استخر موج، سونا خشک و بخار، جکوزی، اتاق ماساژ، حمام ترکی، حوضچه آب سرد، سالن بدنسازی، سینما 5 بعدی، رستوران و کافی شاپ هم بهره مند شوید و یک خاطره عالی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. نکته قابل توجه این است که پارک آبیِ ایرانیان برای بانوان و آقایان دو بخش وسیع و مجزا داراست.

پارک آبی ایرانیان مشهد

آکواریوم شهر دریایی شرق مشهد

بزرگ ترین نمایشگاه ماهیان آب شور ایران را در آکواریوم شهر دریایی شرق مشهد می توانید ببینید. این آکواریوم در مجتمع تجاری الماس شرق قرار دارد و مجموعه‌ای از ماهیان دریاهای‌ شور جهان با تنوع زیاد گونه‌های ماهی را در خود جای داده است. برخی از این ماهیان شامل کوسه ماهی، سفره ماهی، هزار ماهی و تعداد زیادی ماهی رنگارنگ است.

آکواریوم شهر دریایی شرق

پارک جنگلی وکیل آباد

یکی از جاذبه های گردشگری قدیمی و بزرگ مشهد پارک جنگلی وکیل آباد در انتهای بلوار وکیل آباد مشهد است. در این پارک درختان کاج، چنار، سرو و تبریزی در محوطه دره ای خوش آب و هوا با نهرهای متعدد که سرچشمه آب آن ها قنات های وکیل آباد است به چشم می خورند. کافه رستوران، پارکینگ، اقامتگاه های موقت، آب نماهای متعدد و وسایل بازی کودکان از امکانات پارک جنگلی وکیل آباد است. چشمه ای قدیمی و فعال با سه دهانه در پارک وجود داشته که بازسازی و ترمیم گردیده و از برداشت غیر قانونی آب از آن جلوگیری شده است.

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

باغ وحش وكيل آباد

تنها باغ وحش شهر مشهد واقع در منطقه وکیل آباد و در مجموعه‌ی پارک جنگلی وکیل آباد باغ وحش وکیل آباد است که بزرگترین باغ وحش کشور محسوب می شود. 125 گونه جانوری شامل 61 گونه پستاندار، 49 گونه پرنده، 10 گونه آبزیان و 5 گونه خزنده در این باغ نگهداری می‌شود. شیر، ببر، تایگون‌ها (حاصل پیوند ببر و شیر)، خوک، تمساح، شامپانزه، گراز، مار، لاما، گوزن، سیاهگوش، قوچ نمونه هایی از این حیوانات هستند. علاوه بر این می توانید از موزه‌ی باغ وحش که حیوانات تاکسیدرمی را به نمایش می گذارد دیدن کنید. هم چنین بهتر است بدانید که حیواناتی مثل ببر بنگال، ببر اندونزی، تیزشاخ سفید، قوچ و میش آئوراد، تمساح، لاما (شبیه شتر)، پلنگ آفریقا، سیاه‌گوش فقط در این مجموعه نگهداری می‌شوند و تماشای آن ها به دوستداران حیوانات توصیه می شود.

باغ وحش وکیل آباد مشهد

چالیدره

دره چالیدره از جاذبه های طبیعی شهرستان طرقبه که رودخانه جاغرق آن را تغذیه می کند، مجموعه این پدیده ها زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است. هم اکنون منطقه چالیدره به یک منطقه تفریحی و توریستی تبدیل شده است. علاوه بر جاذبه های زیبای چالیدره امکانات تفریحی بسیاری مثل بانجی جامپینگ، قایق سواری، ماهیگیری، تله سیژ، تله کابین، زیپ لاین، لمکده و چایخانه، برج گردان، اسکله تفریحی، آموزش غواصی و قایق سواری در دریاچه چالیدره، عکاسخانه سنتی، مرکز ماساژ ماهی برای از بین بردن بافت های مرده پوست، کشتی شناور تفریحی، امکانات تفریحی ویژه کودکان، ترن کوهستان که از پایین به بالای دریاچه منتقل می شود، رستوران و کافی شاپ در این منطقه بکر و زیبا برای استفاده گردشگران عزیز در نظر گرفته شده است.

چالیدره مشهد

تونل باد صبا مشهد

تونل باد صبا اولین و تنها تونل باد ایران می باشد. آنچه که در تونل باد اتفاق می افتد شبیه سازی کردن حس سقوط آزاد و پرواز با ایمنی بسیار زیاد و هزینه کم برای کسانی است که به این کار علاقه مندند هرچند هدف اصلی تونل باد آموزش چتربازان و سقوط آزاد کاران حرفه ای است که می‌خواهند از هواپیما سقوط آزاد داشته باشند.

تونل باد صبا

کلوپ پاندا مشهد

کلوپ پاندا اولین مجموعه سرپوشیده تخصصی کودکان است که برای کودکان بازی های حرکتی و فیزیکی طراحی کرده است تا هم استعدادها شناسایی شوند و هم کودکان به ورزش علاقه مند گردند. ایستگاه های ورزشی این مجموعه عبارتند از: تیرو کمان، پل های معلق، دیواره صخره نوردی، ورزش های توپی، فوتبال دستی، قایق رانی، اتومبیل رانی، ترامپولین، دارت، بازی های بومی و سنتی.

هم چنین در کلوپ پاندا کارگاه های خلاقیت برای فعال کردن قوه خلاقیت کودکان دایر است. کارگاه نقاشی، کاردستی، بازی های فکری و لگو از دیگر ایستگاه های پاندا است که هدفش پرداختن به بازی های خلاق و مورد علاقه بسیاری از کودکان می باشد.
امکانات جانبی کلوپ پاندا غرفه های کتاب کودک، CD کودک و بوفه است که در محیطی زیبا و ایمن با هزینه مناسب برای خانواده ها تدارک دیده شده است.

کلوپ پاندا مشهد

کلوب سرزمین سلامتی وانا اسپا

شما می توانید در مجموعه VIP کلوپ سرزمین سلامتی (Health Land Club) از انواع خدمات اسپا، ماساژ، آرام‌بخش ذهن و جسم بهره مند گردید. بخش های مختلف این مجموعه عبارتند از: دریاچه طلایی (سونای خشک و بخار، حوضچه آب سرد، حمام سنتی و جکوزی)، طبقه آرامش با طراحی منحصربه فرد (اتاق اکسیژن، خدمات ماسک صورت، اتاق‌های ماساژ، یوگا، تخت های استراحت) و باغ استوایی با چشم اندازی زیبا (کافی‌شاپ، اتاق جلسه و…) است.

کلوپ سرزمین سلامتی مشهد

شهربازی هپی لند مشهد

شهربازی هپی لند مشهد در مجتمع تجاری آرمیتاژ طبرسی واقع گردیده که به سبب سرپوشیده بودن آن امنیت کودکان حفظ می شود و گروه سنی کودک و نوجوان می توانند از 50 بازی متنوع و مهیجی چون صخره نوردی، ماشین کوبنده، ماجراجویان، انواع بازی های کامپیوتری و … بهره مند گردند. ابزارها و وسایل هپی لند همگی پیشرفته و دارای تائیدیه های معتبر اروپا هستند، طراحی سالن خاص و مناسب برای تمام فصول سال و پرسنل سالن همگی حرفه ای هستند.

شهربازی هپی لند مشهد

پاراموتور شانديز

اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق پروازید می توانید لذت اوج گرفتن از زمین و پرواز در آسمان را با پاراگلایدر (پاراموتور) شاندیز امتحان کنید. بی شک تجربه فوق العاده ای خواهد بود.

پاراگلایدار شاندیز

موزه علوم زمین

دنیای شگفت انگیز سنگ ها، کانی ها و فسیل ها را در موزه علوم زمین به تماشا بنشینید. نمونه های این موزه از سراسر ایران و جهان جمع آوری شده اند. فسیل 500 ساله، ناخن و دندان خطرناک ترین دایناسور، ردپای دایناسور، گرانیت با قدمت 500 میلیون سال از نمونه های جالب موزه علوم زمین است. بازدیدکنندگان از این مجموعه با مفاهیم زمین شناسی و مخاطرات، اکتشاف و معدن، زیست محیطی و کاربرد آن ها در زندگی امروز آشنا می شوند.

موزه علوم زمین مشهد

اتاق فرار مشهد

کسانی که به حل معما و ماجراجویی از نوع تیمی علاقه دارند پیشنهاد ما به آن ها اتاق فرار است. تیم شما با سناریوی مشخص وارد اتاقی می شوید و معماهایی که برایتان طراحی شده را حل می کنید و در زمان مشخص از اتاق خارج می شوید.

اتاق فرار مشهد

مجتمع ورزشی فرهنگی کوه سر

در مجتمع ورزشی فرهنگی توریستی کوه سر با فضای مفرح و مجهز انواع کاربری های ورزشی و توریستی برای استفاده گردشگران در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان زمین تنس رو باز، سالن های بیلیارد و اسنوکر، سالن های ورزشی (بدنسازی، بسکتبال، والیبال و …)، سالن بولینگ، سالن ماساژ، گیم سنتر، رستوران های تابستانی و زمستانی و کافی شاپ را نام برد.

مجتمع ورزشی فرهنگی کوهسر مشهد

باشگاه های سوارکاری مشهد

اگر مشتاق اسب سواری هستید یا حتی تا به حال آن را امتحان نکردید حتما سری به باشگاه های سوارکاری مشهد بزنید و این ورزش جذاب را تجربه کنید. با امکانات باشگاه ها می توانید لحظه های جذاب و دوست داشتنی را با اسب سواری در فضاهای استاندارد و مناسب سپری کنید.

باشگاه های سوارکاری مشهد

پیست دوچرخه سواری ثامن الائمه مشهد

یکی از پیست های باکیفیت کشور و در واقع دومین پیست دوچرخه سواری کشور، پیست دوچرخه سواری ثامن الائمه مشهد است که برای استفاده بانوان و آقایان در نظر گرفته شده است. در این پیست مسابقات کشوری و حتی مسابقات بین المللی نیز برگزار می‌گردد. به علت روباز بودن این پیست تنها نیمی از سال می توان از آن استفاده نمود. بوفه و پارکینگ رایگان از امکانات پیست دوچرخه سواری ثامن الائمه مشهد است.

پیست های دوچرخه سواری مشهد

موزه آب مشهد

اطلاع از شیوه زندگی گذشتگان برای عده ای از ما جذاب است، به همین جهت اداره آب منطقهای خراسان موزه آب را برای بررسی، شناخت و معرفی سازه‌های آبی قدیمی استان خراسان مانند سدها، قنوات، آب انبارها، یخدان‌ها و… و معرفی چگونگی پیشرفت صنعت آب از گذشته تا به امروز افتتاح کرده است.

موزه آب مشهد

طرقبه مشهد

یکی از مشهورترین و در عین حال محبوب ترین ییلاق های اطراف مشهد با آب و هوای خوش، طرقبه است. طرقبه از این جهت برای تفریح و کسب آرامش مناسب است که در کنار هوای لطیف، می توانید از دیگر جاذبه های طبیعی آن مثل رودخانه، باغ های میوه، مکان‌های تفریحی و تاریخی مثل  سد چالیدره، بند گلستان، دره ارغوان، دره داغستان و رودخانه دهبار و هم چنین رستوران های متنوع و فروشگاه‌های سوغات هم استفاده کنید و لذت ببرید. پس از این ها می توانید به روستای سرسبز نغندر که در 10 کیلومتری طرقبه قرار گرفته هم سری بزنید.

البته صرف یک وعده دیزی و شیشلیک در طرقبه را حتما توصیه می کنیم.

منطقه ییلاقی طرقبه

پارک جنگلی بهمن طرقبه

منطقه‌ای جنگلی با درختان سرسبز و بلند با سایه های دل انگیز که در منطقه‌ی طرقبه ساماندهی گردیده است. امکانات این پارک جنگلی محوطه بازی کودکان، نیمکت کجاوه ای، رستوران و آشپزخانه است.

پارک جنگلی بهمن طرقبه

سینما پیتزا هزار و یک شب مشهد

اگر تا به حال سینما رستوران نرفته اید حتما سری به رستوران سینما پیتزا مشهد بزنید. در چنین مکانی می توانید در کنار غذا خوردن بهترین فیلم های سینمایی و مسابقه های ورزشی را تماشا کنید. ماندن در این رستوران محدودیت زمانی ندارد و تا هر وقت که دوست داشتید می توانید در کنار همراهانتان از زمان خود لذت ببرید.

سینما پیتزا هزار و یک شب مشهد

پارک علمی پروفسور بازیما

سرگرمی های جذابی مثل ژیروسکوپ فضایی، مریخ نوردی، آسمان نمای خورشیدی و آکادمی زیست شناسی همگی در فضایی مفرح به ویژه برای کودکان و نوجوانان در پارک علمی پروفسور بازیما گرد هم آمده اند. ساعات بازدید از این پارک 8 صبح تا 22 است.

پارک علمی پروفسور بازیما

پارک و شهربازی ملت

قدیمی ترین و بزرگترین پارک شهر مشهد که حتما باید به آن سری بزنید پارک ملت مشهد است. در این پارک مجموعه امکانات چون شهربازی با بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه و هجدهمین چرخ و فلک بزرگ دنیا، میدان های ورزشی زمین های چمن فوتبال و والیبال، تنیس، گلف و پیست اسکی، بزرگترین استخر روباز مشهد در بخش غربی پارک، دریاچه ای بزرگ و زیبا در بخش شرقی پارک برای گذراندن اوقاتی خوش تدارک دیده شده است.

علاوه بر این در بخش مرکزی پارک کتابخانه ای بزرگ و سالن تئاتر برای علاقه مندان فرهنگ و هنر قرار داده شده است. خلاصه برای یک گردش تفریحی و فرهنگی عالی پارک ملت مشهد گزینه مناسبی است.

پارک ملت مشهد

شاندیز مشهد

یکی دیگر از مکان های خوش آب و هوا و دیدنی مشهد، منطقه ییلاقی شاندیز است. وجود رودخانه های متعدد، دار و درخت فراوان از جمله سپیدار، چنار و ارغوان، پرندگان خوش صدا مثل بلبل و هدهد، باغ های انبوه و دره های زیبا همگی شاندیز را به ییلاقی بی نظیر بدل نموده است. این ها حاذبه های طبیعی شاندیز است اما شما می توانید از فروشگاه های صنایع دستی و رستوران های فوق العاده آن هم بهره مند گردید.

شاندیز دیدنی مشهد

موزه نان مشهد

اولین موزه نان خاورمیانه، موزه نان مشهد است که وسایل پختن نان مثل انواع آسیاب و انواع نان را در خود جای داده است و بازدیدکنندگان با ابزار تهیه نان مانند دستاس، آسیاب بادی، آسیاب آبی و مراحل تهیه آرد مانند بذر افشانی، گندم چینی، خرمن کوبی، چک زدن و شیوه پخت انواع نان سنگک، نان تنوری ساج و نان تنوری سفال توسط تنور سنگی، انواع تنور سفال (تنور مال، تنور عشایری، تنور حیاطی یا ایستاده، تنور ساج) نیز آشنا می شوند.

موزه نان مشهد

موزه نادری

در موزه نادری با ادوات جنگی دوره نادرشاه آشنا می شوید. هم چنین آرامگاه نادرشاه افشار و آرامگاه محمدتقی خان پسیان، سردار خراسان هم در این قسمت قرار گرفته است.

موزه نادری مشهد

آرامگاه فردوسی

یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری مشهد، آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی بزرگترین حماسه‌سرای ایران است که شاهنامه را در مدت 30 سال سرود و در 20 کیلومتری شمال مشهد، در منطقه توس و در باغی باصفا و زیبا واقع شده است. محوطه داخلی باغ با تابلوهای سنگی زیبا، از داستان ها و حماسه‌های شورانگیز شاهنامه آراسته شده و معماری آرامگاه فردوسی نیز الهام گرفته از معماری دوره هخامنشی است. در این باغ سر زدن به موزه و کتابخانه توس هم خالی از لطف نیست. جایی که هر سال میلیون ها نفر از علاقه مندان فردوسی از آن بازدید می کنند.

آرامگاه فردوسی مشهد

باغ گیاه شناسی مشهد

باغ گیاه شناسی مشهد هم مانند دیگر نمونه هایش در ایران، زیبا و چشم نواز است. بخش های مختلف باغ شامل باغ گل رز، قطعه آموزشی و نمایشی، مجموعه گیاهی منطقه رویشی ایران، مجموعه آربراتوم و سیستماتیک گیاهی، باغ میوه‌های بومی ایران، مجموعه گیاهی سوزنی برگان، مجموعه نمایشی باغ صخره‌ای و مجموعه نهالستان و گلخانه‌های تکثیری است.

باغ گیاه شناسی مشهد

اخلمد مشهد

در فاصله 84 کیلومتری مشهد و در مسیر جاده مشهد- قوچان روستای زیبای اخلمد واقع شده است. از روستای اخلمد و در انتهای رودخانه پرآب آن دو آبشار وجود دارد که مسافتی در حدود 3 کیلومتر است و این مسیر را بایستی پیاده طی نمود. در مسیر می توانید از باغ های فراوان آن لذت ببرید و در انتها آبشار زیبای آن که حدود 23 متر ارتفاع دارد را ببینید و کیف کنید.

اخلمد مشهد

زشک مشهد

یکی از روستاهای گردشگری ایران که در 30 کیلومتری مشهد قرار گرفته منطقه توریستی و تفریحی زشک است. طبیعت این منطقه ییلاقی زیبا و دلچسب است با آب و هوای خنک و مطبوع که در دره‌ی زیبایی از رشته کوه های البرز شمالی قرار گرفته است. وجود رستوران های بزرگ، صنایع دستی و نان های محلی در کنار طبیعت عالی نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند.

روستای زشک مشهد

باشگاه های پینت بال مشهد

پینت بال ورزش گروهی هیجان انگیزی است که بازیکنان دو گروه می شوند و سعی می کنند تا با گلوله های رنگی یکدیگر را حذف نمایند. هیجان، شادی، ماجراجویی و رقابت از ویژگی های پینت بال است.

باشگاه های پینت بال مشهد

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.