989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهمعماریتکنولوژی معماریچگونه فناوری دنیای طراحی معماری را متحول می‌کند؟
چگونه فناوری دنیای طراحی معماری را متحول می‌کند؟

چگونه فناوری دنیای طراحی معماری را متحول می‌کند؟

چگونه فناوری دنیای طراحی معماری را متحول می‌کند؟

تا کنون مقالات بسیاری را در خصوص تأثیر فناوری و تکنولوژی‌های نوظهور بر معماری منتشر کرده‌ایم، مانند کاربرد واقعیت مجازی در معماری، اپلیکیشن‌های نوظهور در معماری و موضوعات دیگر.
با توجه به این‌که همگام شدن با تکنولوژی‌های جدید به پیشرفت و افزایش خلاقیت کمک می‌کند، لازم است که شما به عنوان یک معمار همواره تغییرات را زیر نظر داشته باشید، حتی اگر امکان دسترسی به آنها برای شما مهیا نیست اما ضروری است که از آنها آگاهی داشته باشید تا بتوانید تخصص خود را در سطح معماران جهانی نگاه دارید.

فناوری تقریباً همه چیز را حتی، عملکرد افراد در جامعه تغییر داده است. از تلفن‌های هوشمند گرفته تا اینترنت، فناوری جهان را تنها در چند دهه متحول کرده است.

برای معماران، سازندگان و طراحان خانه، فناوری در تجربه طراحی و ساخت یک سازه جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. از ابتدا تا انتها، فناوری بر روشی که معماران، فضاها را طراحی می‌کنند و حتی روشی که مشتریان فرآیند طراحی را تجربه می‌کنند، تأثیر می‌گذارد. فناوری می‌تواند کارایی و دوام ساختمان را بهبود بخشد، در عین حال که ارائه دقیق‌تر طراحی ساختمان را برای معماران آسان‌تر می‌کند.

در ادامه چند نمونه از فناوری‌های جدید و تأثیرگذار بر طراحی معماری را برای شما آورده‌ایم. سعی داریم نحوه‌ی استفاده از آنها را در مقالات بعدی بخش تکنولوژی در معماری برای شما آماده کنیم:

Hashthub journal02 techimpact

ساخت خانه‌های باکیفیت با پرینتر سه‌بعدی

شاید در مورد دستگاه پرینت سه بعدی شنیده باشید که قطعات کوچکی برای ماشین‌ها می‌سازند. چیزی که ممکن است نشنیده باشید استفاده از پرینت سه بعدی برای ساخت سازه‌ها در مقیاس واقعی و کاربردی است. از پرینترهای سه بعدی می‌توان برای ساخت ساختمان‌ها، پل‌ها و خانه‌ها استفاده کرد.
اگرچه استفاده از این فناوری در شرکت‌های معماری و ساختمان مورد استفاده انبوه قرار نگرفته است، اما چاپ سه بعدی سریع و ارزان است و می‌توان از آن برای ایجاد ساختارهای بسیار قوی استفاده کرد.
زمانی که معماران برای استفاده از پرینترهای سه بعدی در طراحی ساختمان‌های روزمره برنامه‌ریزی کنند، قادر خواهند در زمان‌های بسیار کوتاه طراحی معماری خود را به واقعیت تبدیل کنند.

دفتر‌های طراحی دیجیتال ذخیره و نمایش اسکیس‌ها را آسان می‌کنند

زمانی، دفترهای طراحی (دفتر اسکچ) معماران، به‌هم‌ریخته و پوشیده شده با گرافیت بودند و  فضای زیادی را در قفسه‌های یک دفتر اشغال می‌کردند، چیزی که البته هم اکنون هم شاهد آن در دفاتر معماری بسیاری هستیم.
اکنون فناوری به کمک این بی‌نظمی آمده است، دفتر‌های طراحی دیجیتال موجود هستند، و تمام اسکچ‌ها را می‌توان به راحتی ذخیره، و آرشیو کرد و در زمان مورد نیاز نمایش داد، بدون اینکه لکه‌ای از گرافیت دست شما را کثیف کند.
استفاده از دفاتر اسکچ دیجیتال، نشان دادن یک طرح به مشتریان را بسیار آسان‌تر می‌کند و می‌تواند به اشتراک گذاشتن یک ایده با یک همکار را برای یک معمار ساده‌ترکند.

Hashthub journal04 techimpact

فناوری هوشمند بر طراحی خانه و طراحی ساختمان تأثیر می گذارد

مشتریان اکنون تقاضای فناوری هوشمند در خانه‌ها و ساختمان‌های خود را دارند. از فناوری هوشمند می توان برای افزایش امنیت، بهبود راحتی و افزایش کارایی استفاده کرد.

سیستم‌های هوشمند تهویه مطبوع هوشمند، امنیتی و روشنایی خانه‌ها را راحت‌تر و زیباتر می کنند.
اکنون معماران در حال ادغام فناوری هوشمند در طرح‌های معماری خود هستند تا نیازهای مشتریان را برآورده کنند.

قابلیت استفاده از فناوری جدید هوشمند در خانه‌ها و ساختمان‌های قدیمی‌تر وجود دارد، اما ادغام یکپارچه فناوری هوشمند در یک ساختار قدیمی‌ قطعا می‌تواند دشوار باشد. فناوری هوشمند با ساختمان‌های جدید کاملاً منطبق هستند، زیرا ساختمان ها با در نظر گرفتن فناوری هوشمند طراحی شده اند.

نرم افزار پیش بینی تغییرات آب و هوا

تغییرات اقلیمی بر محیطی که ساختمان‌ها در آن وجود دارند، تأثیرگذار است و بنابراین، شیوه‌ی عملکرد ساختمان‌ها تحت تأثیر شرایط اقلیمی است. نرم افزار جدید به معماران این امکان را می‌دهد تا پیش از ساختن ساختمان، نحوه تأثیرگذاری تفاوت‌های آب و هوایی را پیش بینی کنند.

این امر معماران را قادر می سازد تا سازه‌های انعطاف‌پذیرتر، بادوام‌تر و با پایداری بیشتر طراحی کنند. همان‌طور که می‌دانید مسائل محیط زیست مرتبط با ساخت و ساز از جمله بازیافت نخاله‌های ساختمانی، یکی از مهمترین مسائل دنیای امروز است که هر معماری باید به آن توجه کند.

با استفاده از ابزارهای نرم افزاری تخصصی، معماران می‌توانند ساختمان‌هایی طراحی کنند که عمر طولانی‌تری داشته باشند و در طی چند دهه عملکرد بهتری داشته باشند.

Hashthub journal03 techimpact

واقعیت مجازی طرح‌ها را واقعی‌تر از هر چیز دیگری ارائه می‌کند

در گذشته، مشتریانی که معمار را استخدام می‌کردند برای مشاهده طرح نهایی، قبل از ساخت به مدل‌های سه بعدی و رندرهای دو بعدی متکی بودند و بر اساس آنها تصمیم‌گیری می‌کردند.

اگرچه رندرها قابلیت نمایش طرح‌های نهایی را برای مشتری دارا هستند اما در بعضی موارد دارای محدودیت‌هایی هستند. مدل‌های سه‌بعدی و طراحی‌های دوبعدی می‌توانند مشتریان را در مورد طراحی نهایی خود شگفت‌زده کنند، اما حس حضور به مشتری در طرح را منتقل نمی‌کنند.
اکنون معماران از فناوری هدست واقعیت مجازی استفاده می‌کنند تا به مشتریان اجازه دهند تا محیط دلخواه خود را کشف کنند.

کارفرمایان، با بهره‌مندی از واقعیت مجازی در دفاتر معماری قادر خواهند بود؛ طراحی خانه، ساختمان یا بازسازی خانه خود را، با استفاده از هدست واقعیت مجازی ببینند، و از آن برای قدم زدن در ورودی، کاوش در گوشه و کنار فضا، قدم زدن در راهروها، باز کردن کمدها، نگاه کردن به بیرون پنجره‌ها و به دست آوردن تجربه‌ی دست اول، استفاده کنند. مشتریان شما با حضور در محیط واقعی، می‌توانند تجربه‌ی واقعی از طرح نهایی طراحی شده را داشته باشند و بتوانند نیازهای دیده نشده خود را کشف کنند و تغییرات مورد نیاز را با آگاهی بیشتر از شما درخواست کنند و تنها به تصور خود از محیط نهایی در تصمیم‌گیری متکی نباشند.

با تولید رندرهای واقع گرایانه یک تصویر زیبا از محصول نهایی تولید کنید

واقعیت مجازی شیوه‌ی ارائه‌ی دفاتر معماری به مشتری را تغییر داده است، این خود در در حالی است که رندرهای عکس واقعی شیوه تفکر خود معماران را در خصوص طرح نهایی متحول کرده است. رندرهای عکس واقع گرایانه به معماران این امکان را می‌دهد که تصاویر بسیار نزدیک به واقعیت از ساختمان‌هایی را که طراحی کرده‌اند به تصویر بکشند و در مورد بهتر شدن طرح خود خلاق‌تر و با دید بازتر عمل کنند.
به معماران این توانایی را می‌دهد تا تصویری دقیق‌تر از طرح نهایی خود داشته باشند، و ایده را با دقت بیشتری بررسی کرده و ایرادات طرح را پیش از ساخته شدن برطرف کنند و طرحی باکیفیت بسیار بیشتر و دقیق‌تر ارائه کنند.

معماری با تکنولوژی به پیشرفت خود ادامه می دهد

با پیشرفت تکنولوژی، معماری نیز پیشرفت خواهد کرد. فناوری به طور مداوم زندگی انسان را به صورت روزانه بهبود می بخشد و مشکلات دیرینه‌ای را که انسان‌ها با آن مواجه می شوند حل می‌کند. چگونه سریع‌تر کار کنیم؟ چگونه راحت‌تر باشیم؟ چگونه می‌توانیم کیفیت زندگی را بهبود بخشیم؟ چه کنیم تا زندگی طولانی تر، کارآمدتر و پربارتر داشته باشیم؟  همه‌ی این سؤالات با پیشرفت تکنولوژی و البته بهره‌گیری صحیح از آن قابل پاسخ‌گوئی است.
با تغییر نحوه ساخت ساختمان‌ها از شیوه سنتی به روش‌های مدرن، بدون شک کیفیت زندگی در جوامع نیز تغییر خواهد کرد، و با تغییر عملکرد ساختمان‌ها و خانه‌ها، شاهد تأثیر مثبت فناوری بر رفاه بیشتر و افزایش کیفیت زندگی انسان خواهیم بود.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.