989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهمعماریتکنولوژی معمارینقش تکنولوژی در معماری
نقش تکنولوژی در معماری

نقش تکنولوژی در معماری

نقش تکنولوژی در معماری

چه رابطه ای بین تکنولوژی و معماری وجود دارد؟ در این مقاله از سری مقالات آموزش معماری، قصد داریم به رابطه تکنولوژی و معماری بپردازیم، همانطور که در علوم رفتاری و روانشناسی محیطی ثابت شده است، محیط و عناصر و اجزای آن بر رفتار، کنش ها و واکنش های انسان تأثیر می گذارد. آنها بر هویت یک فرد تأثیر می گذارند و بخشی از آن هستند. به همین دلیل، تکنولوژی نیز به عنوان بخشی از محیط، فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و نقش مهمی در شکل گیری هویت او ایفا می کند!

معماری را می توان به چهار بخش اصلی تقسیم کرد:

  •  فرم
  •  عملکرد
  •  تکنولوژی
  • فرهنگ و محتوا

آنچه در این مطلب خواهید خواند
پنهان

فناوری استفاده از فناوری های امروزی برای ساخت یک ساختمان است. مواد و فن آوری های جدید چالش های طراحی و روش های ساخت و ساز جدیدی را در طول تکامل ساختمان ایجاد کرده اند. به خصوص از زمان ظهور این صنعت در قرن ۱۹. تکنولوژی و معماری با عناصر مختلف یک ساختمان و تعاملات آنها مرتبط است و با پیشرفت علم ساختمان همکاری نزدیک دارد.

فناوری و تحول ساختمان ها:

به گونه ای که فناوری سنتی امکان توسعه خوب فرهنگ، طراحی و اندیشه بومی را فراهم کرده است و فناوری مدرن نشانه بینش علمی جدید جامعه است.

فناوری سنتی تنها با تداوم سیستم استاد شاگردی که مستلزم ارتباط با استاد است تضمین می شود، اما فناوری مدرن از طریق سازمان های صنعتی و آموزشی توسعه و پیشرفت می یابد.

جدای از تفاوت‌های ذکر شده، نحوه بکارگیری و دخالت فناوری‌های سنتی و مدرن در معماری نیز تغییر کرده و فناوری مدرن مبنایی برای تغییر هویت و محتوای فضاها و عناصر معماری شده است. فناوری در فرهنگ لغت یک ابزار فنی برای دستیابی به اهداف عملی است. تعاریف جدید فناوری حاکی از آن است که نباید فناوری را محدود کرد و آن را با ابزار و ماشین آلات یکسان کرد.

پیشنهاد ما: مطالعه مقاله طراحی داخلی مدرن

تاثیر فناوری بر فرآیند طراحی:

تأثیر فناوری بر بحث طراحی را می توان از ۲ دیدگاه مختلف بررسی کرد:

  • کارایی: طراحی می تواند در زمان کمتر، با هزینه کمتر و به راحتی انجام شود. سیستم ها تاثیر بسیار زیادی بر این جنبه از طراحی دارند.
  • افزایش کیفیت:  تکنولوژی می تواند کیفیت طراحی را افزایش دهد

فناوری پل بین فواصل:

علاوه بر ارائه ابزارهای مناسب، این فناوری باید بتواند ارتباط خوبی بین ابزارها و رسانه های مختلف ایجاد کند و به طراح کمک کند تا از دست دادن اطلاعات جلوگیری کند. طراحان می توانند طرح های دستی خود را از یک ورق کاغذ شروع کنند و پس از آن طرح ها را به یک برنامه مدل سازی سه بعدی انتقال دهند تا بهتر ببینند چه چیزی در ذهن دارند.

پس از تغییراتی که روی تصاویر ایجاد می‌کنند، دوباره به کشیدن طرح‌های خود روی کاغذ ادامه می‌دهند و البته پس از آن مجدداً به برنامه مدل‌سازی سه‌بعدی نیاز خواهند داشت و با استفاده از تصاویر مربوط به کار خود یا کارهای قبلی انجام شده‌اند. با این حال، فناوری می تواند شکاف بین برنامه های دو بعدی و سه بعدی را از بین ببرد. بین برنامه های حسی و دیجیتال یا بین نقشه های دقیق و نقاشی های آزاد و در نهایت بین مراحل مختلف طراحی!

فن آوری پیشرفته:

تکنولوژی مدرن در عرصه های مختلف معماری معاصر ایران از بازتاب گرفته تا فرآیند طراحی و ساخت و در نتیجه نهایی حضور جدی داشته و آثار خود را در فضاها و اشکال معماری معاصر به نمایش گذاشته است، اما جلوه های آن مغفول مانده است. . و به عنوان ابزاری خنثی و ناکارآمد تلقی می شود و این واقعیت است که تأثیر تفکر تکنولوژیک مدرن حتی در نحوه آموزش معماری نیز مشهود است. بنابراین، بحث بر سر فناوری و ساختار مناسب در برخی از آثار، به ویژه در معماری معاصر غربی، دلیلی بر پذیرش زیربنای نظری آن نیست، بلکه تمرکز بر چگونگی هماهنگی فناوری و ساختار با معماری مطابق با مبانی مورد نظرشان است. هدف یافتن راه رسیدن به چنین هدفی است. پیشنهاد می شود برای گذراندن دوره های آموزشی از تیم صلاحی دیزاین و کسب درآمد دلاری، دوره آموزشی اتوکد، دوره طراحی نما، دوره کارآموزی مجازی، دوره طراحی داخلی و … را مشاهده نمایید. انجام دهید

فناوری در معماری معاصر ایران:

در معماری کشور ما ایران تا زمانی که معماری و تکنولوژی همگام بودند این روند کاملا نامحسوس پیشرفت کرد و گاه این روند با هم سازگار نبود و در عصر سازگاری با دگرگونی های ایرانی مواجه هستیم. معماری. .

تاریخ ایجاد آن اواخر دوره قاجار است و انتقال سریع افکار و اندیشه ها از ویژگی های جامعه مدرن است، زیرا جامعه مدرن مبتنی بر سرعت انتقال اطلاعات است و این تبادل اطلاعات در نهایت فرهنگ و معماری را متعادل می کند. سبک. امروزه با کسب اطلاعات دقیق و مطالعه می توانید متوجه شوید که بازار معماری در ایران چگونه است؟

تهران به عنوان پایتخت ایران و نقطه اتصال ایران و اروپا، مسئولیت پیچیده ای در توسعه معماری بر عهده داشته است. معماری مدرن ایران انتقال فرهنگ فریبنده غرب به جامعه درونگرای ایرانی بوده است و در این راستا با توجه به فناوری های جدید و قدیمی، دیوارهای شهرها تخریب شده و بافت آنها به اشکال هندسی تبدیل شده است. .

آخرین کلمه:

فناوری معماری را می توان به عنوان طراحی مهندسی و تخصص مورد استفاده در استفاده و ادغام فناوری های ساختمان در فرآیند طراحی ساختمان خلاصه کرد. یا به عنوان توانایی تجزیه و تحلیل، ترکیب و ارزیابی عوامل طراحی ساختمان به منظور تولید راهکارهای طراحی فنی مفید و موثر در چارچوب معیارهای اجرا. معماری داخلی ساختمان چگونه است؟ می توانید در مورد معماری و فناوری اطلاعات کسب کنید.

خلاصه

معماری هر زمان به منزله آینه ای است که می توان در آن تمام خصوصیات باطنی آن زمان را مشاهده کرد. آثار کهن و ارزشمند معماری ایران، از پیشرفته ترین تکنولوژی زمان خود بهره برده اند، اما از اوایل قرن چهاردهم شمسی تاکنون معماران ایرانی کمتر موفق به نظریه پردازی و ابداعات اصیل شده و آنچه در ایران روی داده، غالبا به سبب عدم شناخت عمیق، به شکل نوعی تقلید بوده است. تکنولوژی همواره جزجدایی ناپذیر معماری است. انسان در طول تاریخ سعی در شناسایی و ارزیابی محیط پیرامون خود داشته است و بر اساس همین معیار تلاش نموده به نحوی با دنیای طبیعی و محیط خود ارتباط برقرار کند. اما براستی محیط و دنیای طبیعی چیست و رابطه انسان با آن چگونه است؟ اکنون پس از گذشت قرنی از تجربه معماری مدرن و در کنار دستاوردها و تحولات با ارزش حاصل از آن مشکلات پیچید ای در عرصه مسائل زیست محیطی رخ می دهد. در امتداد تغییرات حاصله، مفهوم جدیدی با عنوان توسعه پایدار مطرح گردیده و در نتیجه آن به علت نقش مهم محیط ساخته شده توسط انسان در جریان توسعه پایدار، معماری پایدار مورد توجه صاحب نظران و مسئولین مربوطه قرار می گیرد. مقاله حاضر در نظر دارد تا با تاکید بر اهمیت به کارگیری تکنولوژی در کیفیت فضای معماری و چگونگی تاثیر آن بر معماری پایدار بپردازد و ایجاد شهرهای پایدار نه تنها می تواند حصول به خطرات آینده را کم رنگ کند، بلکه توانایی بهبود امنیت اقتصادی و اجتماعی جوامع را دارد. پژوهش فوق با استفاده از روش تحقیق توصیفی- تحلیلی می باشد. هدف از این مقاله، ایجاد شهرهای پایدار نه تنها می تواند حصول به خطرات آینده را کم رنگ کند، بلکه توانایی بهبود امنیت اقتصادی و اجتماعی جوامع را دارد. بر اساس یافته های تحقیق می توان گفت در مقیاس شهری، طراحی پایدار بر سه محور اصلی زیر می باشد؛ منابع محیط(شامل ریز اقلیم، فضای سبز، آب و زباله و انرژی)، مهارت طراحی و فن آوری و ارزش های اجتماعی که برای دستیابی به معماری پایدار در طراحی محورهای فوق باید لحاظ شود.

نقش فناوری و فناوری های جدید در معماری پایدار

با توجه به اهمیت فناوری در صنعت مهندسی در عصر حاضر و روند رو به رشد و تکامل آن، شناخت این فناوری ها با حجم انبوه و تولید و توسعه روزافزون می تواند یکی از موارد ارزشمند در این زمینه باشد. فناوری در معماری یکی از بحث هایی است که آینده بسیار روشنی برای آن پیش بینی می شود و میزان تأثیر آن در شکل گیری و توسعه معماری پایدار به حدی بوده است که گفته می شود بیشتر جنبه های زندگی بشر در آینده را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

فناوری همیشه جزء لاینفک معماری است و قرار گرفتن در جای خود می تواند باعث رشد و اعتلای معماری شود، از سوی دیگر استفاده نابجا از فناوری به اصالت و هویت معماری لطمه می زند. به عنوان مثال، ورود فناوری‌های جدید در سرزمین‌هایی که هویت و تاریخ غنی آن در هنر و معماری در تقابل با مظاهر فناوری است، چالش‌هایی را ایجاد می‌کند.

این مقاله به دنبال بررسی تاثیرات تکنولوژی بر معماری و آینده آن است. در این راستا ابتدا به تعریف تکنولوژی و کاربرد گسترده آن در زمینه های مختلف به ویژه معماری می پردازیم. هدف اصلی محقق به حداقل رساندن هزینه ها و زیان های اقتصادی و زیست محیطی است. در این تحقیق سعی شده است که تکنولوژی در معماری از جنبه های مختلف مورد بحث قرار گیرد. روش تحقیق در پژوهش حاضر، روش توصیفی- تحلیلی است که با مراجعه به اسناد و مدارک مرتبط تهیه شده است. ابزار گردآوری داده ها نیز شامل مطالعات کتابخانه ای، کتاب، مقالات مجلات و وب سایت های معتبر بود.

چکیده:

معماری هر دوره مانند آینه ای است که تمام ویژگی های داخلی آن دوران را می توان در آن مشاهده کرد. آثار باستانی و ارزشمند معماری ایران از پیشرفته‌ترین تکنولوژی زمان خود بهره می‌بردند، اما از آغاز قرن چهاردهم میلادی، معماران ایرانی در نظریه‌پردازی و نوآوری کمتر موفق بوده‌اند و آنچه در ایران رخ داده است، اغلب به دلیل فقدان دانش عمیق، فرم نوعی تقلید بود. فناوری همیشه بخشی جدایی ناپذیر از معماری است. انسان ها در طول تاریخ سعی در شناسایی و ارزیابی محیط خود داشته اند و بر اساس این معیار سعی در برقراری ارتباط با جهان طبیعی و محیط خود داشته اند. اما محیط زیست و جهان طبیعی چیست و رابطه انسان با آن چگونه است؟ امروزه پس از یک قرن تجربه در معماری مدرن و دستاوردها و پیشرفت های ارزشمند ناشی از آن، مشکلات پیچیده ای در زمینه مسائل زیست محیطی به وجود آمده است. همزمان با تغییرات حاصله، مفهوم جدیدی به نام توسعه پایدار مطرح شده است و از این رو با توجه به نقش مهم محیط دست ساز در توسعه پایدار، معماری پایدار مورد توجه کارشناسان و مسئولان مربوطه قرار گرفته است. این مقاله بر آن است تا اهمیت استفاده از فناوری در کیفیت فضای معماری و چگونگی تأثیر آن بر معماری پایدار را برجسته کند و ایجاد شهرهای پایدار نه تنها می‌تواند خطرات آینده را کاهش دهد، بلکه توانایی ارتقای امنیت اقتصادی و اجتماعی را نیز افزایش می‌دهد. از جوامع . را تحقیق فوق از روش تحقیق توصیفی- تحلیلی استفاده می کند. هدف این مقاله این است که ایجاد شهرهای پایدار نه تنها می تواند خطرات آتی را کاهش دهد، بلکه ظرفیت ارتقای امنیت اقتصادی و اجتماعی جوامع را نیز داشته باشد. بر اساس نتایج تحقیق می توان گفت که در مقیاس شهری، طراحی پایدار بر سه محور اصلی زیر استوار است. منابع زیست‌محیطی (شامل اقلیم خرد، فضای سبز، آب، زباله و انرژی)، مهارت‌ها و فناوری‌های طراحی و ارزش‌های اجتماعی که برای دستیابی به معماری پایدار در طراحی محورهای فوق باید در نظر گرفته شوند.

خلاصه ماشینی:

این مقاله بر آن است تا اهمیت استفاده از فناوری در کیفیت فضای معماری و چگونگی تأثیر آن بر معماری پایدار را برجسته کند و ایجاد شهرهای پایدار نه تنها می‌تواند خطرات آینده را کاهش دهد، بلکه توانایی ارتقای امنیت اقتصادی و اجتماعی را نیز افزایش می‌دهد. از جوامع . را بر اساس نتایج تحقیق می توان گفت که در مقیاس شهری، طراحی پایدار بر سه محور اصلی زیر استوار است. منابع زیست محیطی (شامل اقلیم خرد، فضاهای سبز، آب، زباله و انرژی)، مهارت های طراحی و فناوری و ارزش های اجتماعی که باید در طراحی محورهای فوق برای دستیابی به معماری پایدار مورد توجه قرار گیرند. که استفاده از منابع تجدیدپذیر به ویژه خورشید می تواند تاثیر بسزایی در حفظ محیط زیست داشته باشد، با توجه به بحران انرژی و تغییرات اقلیمی در شرایط کنونی جهانی، لازم است اقداماتی در جهت فرهنگ سازی و افزایش استفاده انجام شود. انرژی های تجدیدپذیر (بیگی نژاد، ۱۳۹۴). این امر فضاها را برای نیازهای روحی و روانی کاربران نامناسب کرده و ارزش و کیفیت فضاها را از دست داده است، سوال اصلی و هدف نهایی تحقیق این است که آیا می توان راه حل هایی برای استفاده از فناوری در آن یافت. به منظور ارتقای کیفیت فضای معماری با توجه به فرهنگ ارائه شده. کاربرد مفاهیم پایداری و اهداف توسعه پایدار برای کاهش اتلاف انرژی و آلودگی محیط زیست در معماری موضوعی به نام معماری پایدار را ایجاد کرده است. ۴-۱۰- اهداف معماری پایدار هدف اصلی توسعه پایدار، ارضای نیازهای اساسی، ارتقای سطح زندگی همگان، حفظ و مدیریت بهتر اکوسیستم ها و ایمن تر و شکوفایی تر ذکر شد.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.